إعارة تاني مرفوض.. نجم الأهلي يطلب الرحيل نهائيا في الصيف

كشفت تقارير صحفية، أن اللاعب عمار حمدي لاعب خط وسط فريق المقاولون العرب المعار من النادي  الأهلي، طلب من المسؤولين في النادي الأهلي الرحيل عن صفوف القلعة الحمراء في نهاية الموسم الجاري من خلال البيع النهائي، في ظل عدم انضمامه لصفوف الفريق خلال المواسم الأخيرة وخروجه على سبيل الإعارة.

لاعب الأهلي يطلب الرحيل رسميا

وقالت مصادر من داخل النادي الأهلي، إن “عمار حمدي أبلغ مسئولي الأهلي أنه يرفض الانتقال على سبيل الإعارة مرة آخرى، خاصة أنه يمر بتجربة صعبة حاليًا في نادي المقاولون العرب، حمدي طلب من الأهلي في حالة عدم استمراره مع الفريق في الموسم المقبل، فإنه يرغب في فسخ العقد والرحيل النهائي وليس على سبيل إعارة”.

وكان اللاعب عمار حمدي لاعب المقاولون المعار من صفوف الأهلي، قد وجه رسائل نارية عبر صفحته على موقع التواصل الاجتماعي انستجرام كشف من خلالها معاناته أثناء تواجده مع فريقه المقاولون العرب، حيث كتب في منشور له إن “أصعب حاجة، لما الدنيا تفرض عليك حاجة وإنت مش حاببها، والأصعب لما تكون وسط ناس يحاولوا يكسروا طموحك وإنت بتعافر عشان تنجح وتحقق إللي إنت عايزه”.

وأضاف عمار حمدي، أن “إحساس صعب جدًا لما تحس بالظلم والقهر من ناس، إنت سبت ناس أحسن منهم وعائد مادي أكبر بكتير عشان تروحلهم وفي الأخر ميقدروش ده، كمان عايزين يقعدوك ويكسروا طموحك وهما عارفين قيمتك كويس أوي بس مفيش في إيدك حاجة تعملها”.

واختتم عمار حمدي رسالته بقوله: “الحمد الله اللي بيريح الواحد إن ربنا شايف كل ده واللي بتعمله النهاردة هيتردلك بكرة. شكوتي لربنا سبحانه وتعالى مش لحد من البشر وماليش كلمة غير حسبي الله ونعم الوكيل”.